הדפסת ספרי מחזור- הסיום המנצח של השנה

אחד השלבים המרגשים בשנה, הוא הפקת ספר מחזור. ספר המחזור מסכם את השנה כולה, מציג תמונות מרהיבות, המשקפות את החוויות שחוו התלמידים, ואת הידע שצברו במהלך השנה. במידה מסויימת, מדובר גם על טכניקת שיווק, של הצלחת מוסד הלימודים. לכן חשוב להפיק אותו מרשים ומרגש.

כאשר מדובר על ספרי מחזור לגילאי בית הספר, במקרים רבים שותפים גם התלמידים בהפקת הספר. אך כאשר מדובר על גני ילדים ומעונות, הגננת היא הקובעת באופן בלעדי מה ייכנס לספר, ואיך הוא ייראה. בכל מקרה, חשוב לעשות זאת נכון, על מנת שהתוצאה הסופית תהייה מה שהתכוונו אלו שהיו שותפים בתהליך.

ישנה חשיבות מיוחדת, דווקא לעיצוב והדפסת כריכת ספר מחזור, מפני שהיא ההזמנה לקורא להתעמק בתוכן הספר.

מאמר זה ידריך איך לעצב ספר מחזור, ואיך לעצב את כריכתו.


איך לעצב ספר מחזור?

לפני עיצוב ספר מחזור, חשוב לסכם כמה נקודות. הן יעזרו לצוות החינוכי להחליט, מה נכנס לספר, ואיך לעצב אותו:

מהן החוויות המשמעותיות ביותר בשנת הלימודים? מה התלמידים למדו, מה הם אהבו לעשות, ומה היו החלומות שלהם?

רצוי מאוד להיות יצירתיים: שימוש בתמונות, שירים, סיפורים ויצירות של התלמידים, יעשירו מאוד את הספר.

כתיבה חווייתית: חוויית הכתיבה והיצירה של היוצרים, משתקפת בספר. לכן תהליך הדפסת ספר מחזור, חייב להיות יצירתי ומהנה, לאלו שותפים בכתיבתו.


מה יש להכניס בספר המחזור?

ספר המחזור מורכב מכמה רכיבים, שיש לוודא שהוא מכיל אותם:

מאמרים מטעם הצוות: המורה המחנכ/ת, מורים מקצועיים, המנהל/ת, ועוד. אם מדובר בכיתה שמשתייכת כולה, לתנועת נוער אחת ולמדריך אחד, אפשר לשלב גם מאמר מטעמו. חשוב, שהמאמרים לא יהיו ארוכים יותר מעמוד אחד, ומומלץ לשלב חמישה או שישה מהם לכל היותר.

תמונות פנים של התלמידים: שצולמו על ידי איש מקצוע. בהמשך הספר, אפשר לשלב גם תמונות חובבניות.

תמונות מהווי בית הספר: פעילויות חברתיות, שיעורים מעניינים, יציאות וטיולים, ועוד.

דף עם פרטי יצירת קשר של התלמידים והצוות: הכולל שמות, מספרי טלפון, כתובת ופרטים חשובים נוספים, במקרה הצורך.

דפים הכתובים על ידי התלמידים, כמו: הגיגים, שירים, סיפורים ושיתופים. אפשר להחליט על קונספט אחיד, ואפשר לתת לתלמידים לקבוע בעצמם, את צורת ההבעה המועדפת עליהם.

מידע רלוונטי נוסף בהחלטה משותפת של הצוות והתלמידים.


איך לעצב ואיפה להדפיס כריכה לספר מחזור

עיצוב כריכה לספר מחזור, חייב להיות מחושב, על מנת לספק תוצאה סופית, מרשימה במיוחד. יש בתי ספר המעדיפים, לשלם לאיש מקצוע. הוא יעצב להם את הספר, מהחל ועד כלה.

אך יש בתי ספר, שחשוב להם לשמור על מעורבות התלמידים והצוות, בעיצוב שנתי של ספר מחזור. כריכה המעוצבת על ידי התלמידים, יכולה להיות בעיצוב גרפי ממוחשב. לצורך כך חשוב לקבל את הגודל המדויק של הקובץ מבית הדפוס, על מנת לחסוך תקלות בהמשך. מצד שני, כריכה יכולה להיות מעוצבת ביד, עם אלמנטים שונים כמו תמונות, בדים, קישוטים ידניים ועוד. היא תעבור סריקה מקצועית ותישלח כקובץ, לבית הדפוס שיבצע את העבודה, בסופו של דבר.

המלצה נוספת היא, לעשות בעת הדפסת ספר מחזור, השוואת מחירים. מכיוון שמדובר בכמויות של כמה עשרות ספרים, עד מאות בודדות. מחיר ההדפסה משתנה, הוא מושפע מרכיבים שונים, כמו גודל הספר, סוג הדפים, סוג הכריכה, וכמות העותקים שבית הספר מזמין.

יש מגוון אפשרויות רב, לביצוע הדפסת ספרי מחזור בירושלים. לכן חשוב לבחור בית דפוס אמין, מקצועי, עם אפשרות לדפוס דיגיטלי עם תודעת שירות מעולה. כך שהצוות, התלמידים וההורים, יצאו מרוצים ככלות הכל.


דפוס הנביאים- מדפיסים לכם ספרי מחזור

סוף שנה הגיע? מדברים אצלכם כבר על הדפסת ספר מחזור?

בדפוס הנביאים מציעים לכם עבודה מקצועית, ותוצר מרשים במיוחד. תוכלו לעצב בסטודיו שלנו, כריכה ועמודים לספר המחזור שלכם, או לבחור להביא אלינו עיצוב מוכן. לבחירתכם כריכות מסוגים שונים: כריכות רכות, קשות, ספירלה ופלסטיק, ועוד.

בית הדפוס שלנו קיים במרכז ירושלים, במקום נוח ונגיש. אך תוכלו לשלוח לנו חומרים, דרך המייל או האתר.

אנו מספקים כבר מעל 40 שנה, מחיר ושירות ללא מתחרים, ומציעים מגוון שירותי עיצוב ודפוס בכל כמות וגודל, כמו: כרטיסי ביקור, מגנטים, הזמנות, שמשוניות, לוחות שנה ועוד.

צרו איתנו קשר בטלפון 02-6236388, ונשמח לתת לכם שירות בכל מה שנדרש.